VISTA college: Collega's vinden en behouden
Goede werknemers zijn steeds moeilijker te vinden, ook in het onderwijs. Goed werkgeverschap is een onmisbaar middel om werknemers aan te trekken en aan je organisatie te binden. In diverse interactieve klantsessies brengen we de klantreis van medewerkers daarom in beeld. We identificeren de belangrijkste touchpoints en ontwikkelen de bijbehorende middelen om daarop in te grijpen. Goed werkgeverschap wordt een vanzelfsprekend onderdeel van de organisatie: iedere dag van mens tot mens, op gezette tijden met speciaal daarvoor ontwikkelde middelen die ‘Wij zien jou’ uitdragen.
Goede werknemers zijn steeds moeilijker te vinden, ook in het onderwijs. Goed werkgeverschap is een onmisbaar middel om werknemers aan te trekken en aan je organisatie te binden. In diverse interactieve klantsessies brengen we de klantreis van medewerkers daarom in beeld. We identificeren de belangrijkste touchpoints en ontwikkelen de bijbehorende middelen om daarop in te grijpen. Goed werkgeverschap wordt een vanzelfsprekend onderdeel van de organisatie: iedere dag van mens tot mens, op gezette tijden met speciaal daarvoor ontwikkelde middelen die ‘Wij zien jou’ uitdragen.
VISTA gazzetta
Samen met de afdeling Marketing en Communicatie ontwikkelen we voor medewerkers een splinternieuwe krant: de VISTA gazzetta. In de allereerste editie presenteren we het nieuwe verhaal dat we voor VISTA college ontwikkelden en de vier eerder gekozen kernwaarden: Respectvol, Samen, Nieuwsgierig en Ondernemend. De kernwaarden lichten we toe aan de hand van eigen, persoonlijke verhalen en voorbeelden uit de praktijk. Met het oog op het vele thuiswerken wordt de VISTA gazzetta bij alle 18.000 medewerkers thuisbezorgd.
De krant blijkt een groot succes. De eerste editie wordt opgevolgd door een tweede, derde en vierde. Stuk voor stuk vrolijke en positieve uitgaven die druipen van de passie voor onderwijs, ook onder collega’s die niet voor de klas staan. Met verhalen, interviews, nieuws uit onderwijsland en de mooiste anekdotes. VISTA-studenten die bij ons stage lopen, krijgen de kans om onze art director te ondersteunen bij de vormgeving.
Videoproducties
Daarnaast ontwikkelen we een video die het verhaal, ‘Wij zien jou’, verder uitdiept. Een hoogstaande productie die de kijker laat zien en voelen hoe belangrijk het is om gezien te worden, voor wie je bent en wilt zijn. En die medewerkers daarmee, in script- en beeldkeuzes, vertelt dat VISTA college oog voor ze heeft. De film schetst een hoopvolle wereld in een sector onder druk, met hoofdpersonen die elk op hun eigen manier laten zien wie ze zijn en welke rollen ze in hun leven vervullen. En wat het met ze doet om helemaal gezien te worden, want een mens is veel meer dan zijn werk alleen.
Werken bij VISTA
Ook op de website werkenbijvista.nl laten we medewerkers aan het woord. We ontwikkelen een platform dat toekomstige collega’s meer toont dan de laatste vacatures. Ze maken kennis met wie VISTA college is en wat de organisatie bijzonder maakt. In een reeks videoportretten en interviews brengen we aan de hand van persoonlijke verhalen de vier VISTA kernwaarden tot leven. Ook ontwikkelen we voor P&O een format en inspiratieteksten voor nieuwe vacatures.
Op ontmoetingstocht!
Voor bestuur en management wordt ‘Wij zien jou’ de onderlegger voor strategische beslissingen én alledaags handelen. Als we merken dat het vele thuiswerken op sommige medewerkers zwaar begint te wegen, organiseren we een reeks wandelingen met het College van Bestuur om medewerkers een hart onder riem te steken. De wandelingen staan in het teken van ontmoeting en gesprek. We nemen de tijd om even stil te staan bij deze gekke tijd en geven ruimte aan angst en onzekerheid. ‘Wij zien jou’ is ook hier de boodschap, want bij VISTA college is uit het oog níet uit het hart.